Söör Kain kanssa samaa mieltä. Itseasiassa täysin samaa mieltä.
Minulla on pienoinen aavistus, että tämän "teoksen" tarkoitus oli tosiaan herättää tätä kohua ja saada ihmiset puhumaan. Saada tutkimaan kauheuksia mitä maailmassa tapahtuu, pohtimaan. Hyvin se toimi.
Mutta tuosta hella-jutusta. Meitä ihmisiä on niin jumalattoman paljon tällä maapallolla, niin se toimii ihan hyvin niin, että osa pohtii toista ongelmaa, ja toinen toista. Toki pohtiminen nopeutuis, jos kaikki alkais isoa ongelmaa siivoamaan, mutta siinä samalla nämä muut, "pienemmät" asiat pahenisi ja paisuisi. Ihan hyvä, että joku osa huolehtii vielä näistä eläinten oikeuksista, siinä missä toiset ihmisten, ja muut maapallon itsensä. Minusta ei ole mitään järkeä kaikkien keskittyä yhteen suuren ongelmaan, sillä tunnetusti iso vyyhti koostuu monista pienistä osista.
Ja meillä ihmisillä on vaikeuksia sulautua yhdeksi, tasa-painoiseksi massaksi, joka harkitsee toisen hyvää oloa ja sulautuu toisen ajatusmaailmaan. Kerroinko jo ongelmasta ymmärtää (tai halusta ymmärtää) toisia?
Minulla on nyt mielessä pahastikin häiritsevä mielikuva, jossa eräs "Sankari-Valtio-XXX" orjuutta maapallon kansoja sillä mielellä, että se "tahtoo" ilmastonmuutoksen hidastuvan, ellei kokonaan loppuvan. Se päättää "ottaa ohjat omiin käsiin", ja saada muista ihmisistä mielettömän, kapeakatseisen ja yksimielisen joukon, joka tottelee pillin tahdissa. Alkaa karsimaan "tarpeettomia" ja "kykenemättömiä" yksilöitä, joilla ei ole mitään virkaa heidän suuressa rattaassaan. Vähän natsi meininkiä, mutta tällä kertaa "maapallon hyväksi".
Enpä tiedä, liittyykö asiaan ollenkaan, mutta sainpa sanottua.
Suuri, SUURI ongelma, katstrofi tai maapallon akseliltaan nyrjähtäminen tarvitaan, ennen kuin isompi joukko ihmisiä alkaa toimimaan yhdessä yhteisen hyvän vuoksi.
Ja kysynpä vain, kuka meitä Telluslaisia tulisi kaipaamaan, jos koko maapallo romahtaisi. Ihan järjetöntä tämä koko elämä hömpötys. Silti itsekin omaa henkikultaani arvostan, vaikka niin aivotonta koko touhu on.
Jos joku syyttää minua offista, myönnettäköön.