Ruusuksi kutsutun naisen pää niksahti hieman vinoon ja vaikka hänen kasvojaan ei erottanut jotenkin tummasta hupunalusesta, tuntui selvältä, että tämä hymyili.
"Ymmärrän. Se on yksinkertainen pyyntö jonka voimme toteuttaa nopeammin kuin ehkä muutaman toisen. Odota vain pieni hetki, pelkäänpä että Laryta ei näe aikaa olevan keskusteluihin..." nainen kääntyi ja loi katseensa kerran kahteen seuralaiseensa; Halmiriin ja toiseen, joka edelleen pysytteli hupun piilossa:
"Halmir, Karin, olkaa niin hyvät ja pitäkää huoli Larytasta. Sinä sen sijaan voisit katsoa hieman neitin Ryun perään, emme varmasti halua päätyä dataksi hänen tietopankkiinsa", lausahtaa sitten tiukimmin mustaan kietoutuvalle, pitkälle (harteista päätellen) miehelle. Tämä liikahti sulvana askeleen lähemmäs ja Larytan varoittavien, tummien silmien välähdyksestä Sane ottaa myös askeleen lähemmäs tätä.
Mustat huput ärsyttävät Larytaa. Niiden läpi ei nää, eikä hän aisti mitään tulevaksi niiden läpi lukuunottamatta sitä mitä kuka tahansa saattoi havaita. Eli hengitystä, hämäriä kasvonpiirteitä ja ilmeenpuolikkaita. Mutta ei hänen auttanut nyt valittaa, koska hän oli tunnistanut kaksi näistä - on jotka olivat tulleet takaovesta. Halmir oli inhottava yllätys, mutta että itse Alexander... No, ei auttanut hänen nyt alkaa pistää pystyyn myrskyä. Nainen antoi Halmirin ja Karinina puhutellun huppupään astua lähelleen ja ristiä kätensä hänen ympärillään niin, että hän jäi kuin kahden hengen piirin keskustaan. Halmir käytti luultavasti voimiaan vieden heidät muiden näkyvistä ja muut heidän näkyvistään toiseen ulottuvuussilmukkaan, jossa muu ei elänyt tai hengittänyt kuin he.
Sanen vartija ei tehnyt mitään mutta jotenkin oli selvää, että mitä tämä syvä-ääninen nainen sanoisi ja mitä Skie ehkä sanoisi jäisi jonkinlaiseen sumuun punapään terävältä mieleltä.
"Istu alas, Skie. Tämä ei ole kovin pitkä tarina, mutta painava se on. Sinun täytyy olla hereillä ja tarkkaavainen. Mutta ensin pyydän, että esität minulle kaksi kysymystä, joiden varaan perusaa vastaukseni. Koko totuus ei ole ihmismielen ymmärrettävissä, ja vaikka minä sen saatankin tavoittaa, en edes tällä äänelläni pysty sitä niin kertomaan että voisit todella ymmärtää koko totuuden loppumattoman vyyhdin", puhuessaan nainen istui itse alas ja antoi hupun pudota niskaansa. Kaakaonruskea iho oli pehmeä ja kaunis, mustat silmät olivat syvät ja kokeneet, korkeat poskipäät kohottivat karkeita, villejä kasvoja ylpeämpään asentoon. Kaljuun päähän oli tatuoitu kolmiomainen kuvio.
"Voit kutsua minua samalla nimellä kuin näistä ystävistäni useimmat. Metsäruusuksi siis", nainen hymyilee äidillistä hymyä.